Tarjoajan asema hankintapäätöksen jälkeen – Tarjoajan syventävä kurssi (1 pv)
08.12.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki
08.12.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki
Onko tarjouksesi hylätty? Epäiletkö että hankintayksikkö on tehnyt virheellisen päätöksen? Milloin valitus on syytä tehdä markkinaoikeudelle ja millainen on hyvä valitus? Voiko hankintayksikkö keskeyttää hankintamenettelyn ja aloittaa uuden tarjouskilpailun?
Julkisten hankintojen erityiskysymyksiä -koulutuksessa opit, mitä seikkoja sinun tulee tietää, kun olet osallistunut tarjoajana julkisia hankintoja koskevaan tarjouskilpailuun, mutta et ole tullut valituksi. Lisäksi koulutus sisältää julkisten hankintojen erityiskysymyksiä, kuten suorahankintojen käyttötilanteita, ns. minikilpailutusta sekä in house -hankintoja. Aihealueita käsitellään tuoreen oikeuskäytännön valossa. Koulutuksessa keskitymme erityisesti siihen, mitä seikkoja sinun kannattaa pitää mielessäsi, kun harkitset valittamista hankintayksikön päätöksestä.
Koulutuksessamme saat vastauksen edellä mainittujen lisäksi myös seuraaviin kysymyksiin:
• Millainen hankintayksikön päätöksen pitää olla? Onko hankintayksiköllä itse mahdollista korjata päätöstään?
• Mitä seikkoja on syytä ottaa huomioon, kun arvioidaan oikaisuvaatimuksen ja valituksen menestymismahdollisuuksia?
• Valitusajan osalta huomioon otettavaa: Kannattaako tehdä myös hankintaoikaisu? Mitä voin vaatia? Mitkä ovat relevantteja perusteita valitukseen? Kannattaako jatkovalitus ja mitkä ovat sen edellytykset?
• Liikesalaisuudet ja mitä muita seikkoja tarjoajan on syytä ottaa huomioon julkisuuslain näkökulmasta?
• Hankinnan väliaikainen järjestäminen ja tarjoajien oikeudet sen osalta.
• Mitä, jos hankintaoikaisu/valitus menestyy? Milloin voin tehdä hankintasopimuksen hankintayksikön kanssa turvallisesti? Voiko hankintasopimusta muuttaa?
Kenelle:
Seminaari on tarkoitettu kaikille julkisiin hankintoihin osallistuville tarjoajille. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:
• Creditan asiakas
• Kehityspäällikkö
• Tuotepäällikkö
• Talouspäällikkö
• Asiakkuuspäällikkö
• Hankintalakimies
Kouluttajat:
Tuomas Aho, AA, OTL, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Marko Mononen, AA, OTT, Eversheds Asianajotoimisto Oy
Anne Petäjäniemi-Björklund, AA, VT, LL.M (Eur), Eversheds Asianajotoimisto Oy
08:30 Ilmoittautuminen, aineistojen jako ja aamiainen
09:00 Hankinnan erityistilanteita
• suorahankinnat
• in house -hankinnat
• minikilpailutus
09:45 Hankinnan keskeyttäminen
10:20 Tauko
10:30 Hankintapäätöksen arviointia – virhe hankintapäätöksessä ja tavallisimmat valitusperusteet
11:30 Lounas
12:30 Tarjoajien toimintavaihtoehdot hankintapäätöksen jälkeen
13:15 Muutoksen hakeminen virheelliseen hankintapäätökseen – minkälainen on hyvä valitus?
13:45 Kahvitauko
14:00 Hankintasopimuksen tekeminen ja sen muuttaminen
14:45 Koonti ja loppukeskustelu
15:00 Koulutus päättyy
Tarjoilut:
Aamiainen, lounas ja iltapäiväkahvi
Koulutuspaikka:
Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki
Voit osallistua myös verkon välityksellä.
Aika:
08.12.2016
Hinta:
Lähikoulutus 740 eur + alv
Webinaari 690 eur + alv / yksi webinaariosallistuja
Lisäosallistujat webinaariin edulliseen hintaan:
200 eur + alv/osallistuja
Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton jäsenen etu -20 %.
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.
Peruutusehdot:
Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 10 vrk ennen koulutusta. 10 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. Kaksi vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme.
Tarjoajan asema hankintapäätöksen jälkeen – Tarjoajan syventävä kurssi (1 pv)
08.12.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki