Lisätty todellisuus markkinoinnissa (1 pv)
08.12.2016, Urban Mill, Espoo
08.12.2016, Urban Mill, Espoo
Käytännön esimerkkejä lisätyn todellisuuden hyödyntämisestä messuilla ja tapahtumissa.
Augmented Reality (AR) eli lisätty todellisuus tulee vastaan yhä useammin niin työssä kuin kotiviihteessäkin. Suomessa on huippuluokan AR osaamista ja mahdollisuuksia joista harva tietää. Käytännössä lisättyä todellisuutta on käytetty tuote-esittelyssä ja viestinnässä tapahtumissa jo vuosia. Tämän koulutuspäivän jälkeen tiedät, mikä on mahdollista ja mitä on tulossa. Käytännön esimerkit tapahtumista antavat ideoita siihen miten juuri sinun viestisi nostetaan modernille tasolle. Työpajaosuudessa pääset itse kokeilemaan omaa sisällöntuotantoa lisättyyn todellisuuteen.
Kenelle?
Kaikille tapahtumamarkkinoinnista ja markkinointiviestinnästä kiinnostuneille ihmisille, joilla on halu olla tietoisena alan mahdollisuuksista. Mahdollisuus tehdä itse omaa testisisältöä lisättyyn todellisuuteen helpottaa ymmärtämään tuotantoja. AR kerää huomiota ja antaa viestinnästäsi modernin kuvan.
Mitä opit koulutuksessa?
Näet, koet ja kuulet AR:n mahdollisuuksista tapahtumissa ja markkinointiviestinnässä yleisemmin.
– Miksi sinun tulisi hyödyntää lisätyn todellisuuden teknologiaa?
– Mitä on jo tehty tapahtumissa viime vuosina. Mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan?
– Miten voit käyttää AR:aa sinun tapahtumissasi?
– Miten AR käytännössä toimii ja miten sisältöä tuotetaan?
– Mitä uutta AWE Berlin (Augmented Reality World Expo) lokakuussa 2016 tapahtumassa esiteltiin
– Käytännön kokeilu-/työpisteet: Arilyn ja AR Selfie Wall
Kouluttajat
Jani Leskinen, Stereoscape Oy
Emmi Jouslehto on Robust North Oy:n toimitusjohtaja
Juuso Pihamaa, Key Account Manager, Stereoscape Oy
Juha Petteri Niemi on mFabrik Music Oy:n toimitusjohtaja, NFC- ja AR-teknologiaa tapahtumissa
Charles Woodward, VTT Principal Scientist, Smart Service Interfaces
08.30 Aamukahvi ja ilmoittautuminen09.00 Päivän avaus
– Miksi käyttää uusia teknologioita markkinoinnissa ja viestinnässä
– Miten niitä tulisi hyödyntää huomiovälineenä
– Mitä vaihtoehtoja on käytettävissä
Jani Leskinen, Stereoscape Oy
09.30 Augmented Reality yleisesti
– mitä on Augmented Reality eli lisätty todellisuus teknologiana
– miten AR näkyy tämän päivän liiketoiminnassa, tulevaisuuden markkinat
– millaisia sovelluksia on käytössä, esimerkkejä
Charles Woodward Principal Scientist, VTT Digital Engineering
10.15 Happihyppely
10.30 Arilyn
– Suomen johtava AR-teknologia Start Up
– 3D mallit ja interaktiiviset 360 videot
– esimerkkejä kampanjoista Tenavat -elokuva, Linnanmäki IikWeek
Emmi Jouslehto, Toimitusjohtaja, Robust North Oy
11.00 Stereoscape
– 3D animaatioiden ja Virtual & Augmented Reality teknologian Start Up
– esimerkkejä kampanjoista John Deere, Vaisala, Nokia
Juuso Pihamaa, Key Account Manager, Stereoscape Oy
11.30 Lounas
12.00 AR tapahtumissa ja markkinoinnissa, käytännön caseja
– jättikokoiset laitteet messuilla ARn kautta koettuna
– huomion herättäjät messuosastolla
– tuote-esittelyn kylmäasemat
– printti muuttuu videoksi tapahtumissa ja näyteikkunoissa
– pelillisyys ja kilpailut mahdollisuutena
Jani Leskinen, Stereoscape Oy
13.00 mFabrik
-AR Selfie Wall, mahdollisuus hypätä kuvan sisään kolmiulotteisesti, vetonaulana juhlissa, messuilla ja näyteikkunoissa
– NFC maksurannekkeet tapahtumissa ja messuilla
– NFC teknologian mahdollisuudet aktivointiin ja verkostoitumiseen tapahtumissa
Juha Petteri Niemi/i], Toimitusjohtaja, mFabrik Music Oy
13.45 Augmented World Expo Berlin 2016, alan uutuudet ja tulevaisuuden näkymät
– Hololens, Meta päähinelaitteet, eri variaatiot ja kehitysvaihe
– Virtual Reality vs. Augmented Reality
– 360 videot ja interaktiivisuus
– 3D mallinnuksen hyödyntäminen työssä ja huvissa
– uutuudet messuilta
Jani Leskinen, Stereoscape Oy
14.30 Kahvitauko
14.45 AR-työpaja,
– Oma target ja oma sisältö -rakennetaan oma testikampanja
– AR lavalla, lisättyä sisältöä kalvosulkeisiin -miten tehdään AR esitys
Tapahtumatuotanto.com
Koulutuspaikka:
Urban Mill, Betonimiehenkuja 3, 02150 Espoo
Aika:
08.12.2016
Hinta:
597 eur/hlö + alv. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.
Ryhmäalennukset:
(Osallistujat samasta organisaatiosta) 2 hlöä tai enemmän 497 eur/hlö + alv.
Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Lisätty todellisuus markkinoinnissa (1 pv)
08.12.2016, Urban Mill, Espoo