Someakatemia koulutuskokonaisuus (5 pv)
01.11.-14.12.2016, Grapevine Media, Helsinki
01.11.-14.12.2016, Grapevine Media, Helsinki
Millainen on sosiaalisen median menestysresepti strategian ja tuotannon tasolla? Someakatemiassa käydään pienryhmässä läpi somen parhaat käytännöt kurssimuotoisesti.
Tavoite
Someakatemian tavoite on antaa käytännön työkaluja somestrategian luomiseen ja sisällöntuotantoon. Työkalut ja menetelmät esitellään oikeassa ympäristössään case-esimerkkien havainnollistamana. Niitä myös testataan käytännössä: osallistujat voivat kurssin aikana luoda yrityksensä somestrategian, vuosikellon ja sisältökalenterin.
Toteutus
Pienryhmässä osallistujat saavat sparrausta sekä Grapevinen ammattitaitoiselta kouluttajalta että toisiltaan. Koulutustilaisuuksien ja webinaarien lisäksi osallistujat saavat kotitehtäviä, joista kouluttaja antaa aktiivisesti palautetta. Suljettu Facebook-ryhmä toimii osallistujien kommunikointikanavana.
Osallistuja saa jatkon tueksi myös Someakatemian kattavan materiaalipaketin, josta myöhemminkin löydät tarvittavat vinkit palveluiden käyttöä selkeyttämään sekä todistuksen Someakatemian suorittamisesta.
Kurssille otetaan maksimissaan 10 henkilöä (minimi 5 henkilöä).
Kenelle?
Someakatemia on suunniteltu henkilöille, joiden vastuulla on yrityksen sosiaalisen median päivittäinen läsnäolo käytännössä. Kurssi sopii myös digitaalisen viestinnän suunnittelijoille, tuottajille ja muille aihealueesta kiinnostuneille, joilla on halu oppia tekemään tuloksellista sisältömarkkinointia somessa.
Somestrategian perusteet (lähikoulutus I 3 h)
Ensimmäisessä lähijaksossa sukelletaan somen menestysreseptin taustoihin eli strategiaan. Strategiassa määritellään brändille mm. tavoitteet, mittarit, tarkemmat kohderyhmät, ja viestinnän ääni eli Tone of Voice.
Sisälllöntuotannon salaisuudet (webinaari I 1,5 h)
Webinaarissa käydään läpi suunnitelmallisen sisältötuotannon ja -markkinoinnin salat.
Sisällöntuotanto käytännössä (webinaari II 1,5 h)
Webinaarin sisältö keskittyy konkreettisiin sisältösuunnitelmiin ja hyödyllisiin työkaluihin.
Somemainonta ja mittaaminen (lähikoulutus II 3h)
Lähijaksolla opetellaan tekemään mainontaa Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä. Saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin: Toimiiko Facebook-mainonta? Miten Facebookin mainostyökalua käytetään? Kenelle Instagramissa mainostetaan? Onko Twitter-mainonnassa ideaa? Miten mainoskampanja suunnitellaan ja toteutetaan? Miten mainosbudjetille saa parhaiten vastinetta?
Case-esimerkkejä (webinaari III 1,5 h)
Case-esimerkkien lisäksi yhteenveto ja yleinen palaute.
Aikataulu
Ti 01.11.2016 klo 09.00–12.00 (lähikoulutus I)
Ti 16.11.2016 klo 10.00–11.30 (webinaari I)
Ti 22.11.2016 klo 10.00–11.30 (webinaari II)
Ti 29.11.2016 klo 09.00–12.00 (lähikoulutus II)
Ti 14.12.2016 klo 10.00–11.30 (webinaari III)
–
Koulutuspaikka:
Someakatemian lähipäivät järjestetään Grapevinen toimitiloissa Helsingin Munkkiniemessä, osoitteessa Hollantilaisentie 36, 00330 Helsinki. Ovet avautuvat kello 08.30. Tarjolla kevyt aamiainen.
Webinaarit järjestetään verkossa. Tarvitset verkkoyhteyden osallistuaksesi.
Aika:
01.11.-14.12.2016
Hinta:
1 290 eur / hlö + alv. Hinta sisältää sähköisen koulutusmateriaalin ja tarjoilut.
Peruutusehdot:
Grapevinen koulutukset maksetaan laskulla, joka toimitetaan vahvistuksen yhteydessä. Osallistumisen voi perua veloituksetta 7 päivää ennen tapahtumaa. Mikäli osallistuminen perutaan alle 7 päivää ennen tapahtumaa, perimme 100 % osallistumismaksusta.
Someakatemia koulutuskokonaisuus (5 pv)
01.11.-14.12.2016, Grapevine Media, Helsinki