Osakeyhtiön tilinpäätös 2023 (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Osakeyhtiön tilinpäätös 2023 (1 pv)

15.02.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 20 marraskuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Tervetuloa mukaan käytännönläheiseen osakeyhtiön tilinpäätös – koulutukseen, jossa käsitellään merkittävimmät kirjanpitolain säännökset ja niiden vaikutukset laadittaviin tilinpäätöksiin.

Vaikkakin sähköisen taloushallinnon merkitys ja sen hyödyntäminen korostuu entisestään, niin erittäin merkittävä asia informatiivisen ja laadukkaan tilinpäätöksen kannalta on nykyäänkin tilinpäättäjän oma vahva ammattitaito, jota koulutuspäivän aikana pyritään syventämään.

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille varmuutta siitä, että yrityksen tilinpäätös on laadittu asianmukaisesti ja se täyttää niin yrityksen omistajien, viranomaisten kuin muidenkin sidosryhmien siihen kohdistamat tarpeet voimassa olevan tilinpäätösnormiston näkökulmasta.

Tervetuloa mukaan!

Päivän aikana käydään läpi ja analysoidaan käytännön esimerkkejä kattavasti sisältäen yhtiön tuloslaskelman, taseen ja rahoituslaskelman sisältö sekä olennaiset seikat, mitä näihin eriin liittyen niin talouspäälliköiden ja talousjohtajien, kirjanpitäjien, rahoittajien sekä yrityksen johdon sekä muiden yrityksen taloudellista tilaa analysoivien tulee ottaa huomioon tilinpäätöstä laatiessaan. Tässä yhteydessä käydään läpi esimerkkiyhtiön tuloslaskelma, tase ja rahoituslaskelma ja analysoidaan samalla, mitä tilinpäätös todellisuudessa kertoo yrityksen taloustilanteesta omistajille, rahoittajille ja tilinpäätöksen laatijalle.

Kouluttaja:
Henry Kampman
, KTM, KHT, Revisium Oy
Henry Kampman, KHT, toimii osakkaana Revisium Oy:ssä. Hänellä on pitkäaikainen kokemus tilinpäätöksiin liittyvien kysymysten kouluttamisesta. Aiemmassa työssään hän on toiminut taloushallinnon johtotehtävissä.

Henryn pääasiallinen työ muodostuu pk-yritysten tilintarkastustehtävistä lähes 20 vuoden ajalta useilla eri toimialoilla toimivien yritysten parista.

Kouluttajana saamiensa palautteiden perusteella Henryn pitämät koulutustilaisuudet ovat olleet ’hyvin käytännönläheisiä, ajankohtaisiin asioihin pureutuvia ja osallistujien ammattitaitoa kehittäviä.’

8.50 Yhteyden avaus

9.00 Osakeyhtiön tilinpäätös 2023

– Kirjanpitolain merkittävimmät säännökset ja niiden vaikutus tilinpäätöksen laatijalle
– Tuloslaskelman ja taseen sisältö ja niihin liittyvät arvostus- ja esittämistavat tilinpäätöksessä
– Rahoituslaskelman laadintavelvollisuus ja sen tuottaman informaation merkitys yritykselle
– Osakeyhtiön verotus ja vähennysoikeudet verotuksessa
– Toimintakertomuksen laadinta ja sen sisältö
– Yrityksen liitetiedot ja niiden merkitys tilinpäätöksen antaman oikeiden ja riittävien tietojen kannalta
– Kirjanpitolautakunnan tuoreimmat yleisohjeet ja lausunnot

15.30 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus

15.2.2024, klo 8.50-15.30

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vuoden aikana max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.