fbpx
Key Account Manager (KAM) -ajokortti® (2 pv) (4.5)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Key Account Manager (KAM) -ajokortti® (2 pv)

(4.5)

1 090 euroa /hlö + alv 24 %

EUR

15.-16.04.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 8 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Myynti

Star (4.5)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • "Sain varmuutta työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten KAMien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen."

  • "Todella hyödyllinen koulutus ja kouluttajalla rautainen kokemus. Kaikki oli kohdillaan."

  • "On erikseen kehuttava kouluttajan asiantuntevuutta ja monipuolista kykyä soveltaa tietojaan ja taitojaan erilaisiin liiketoiminta-aloihin."

Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?

Helsingin seudun kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Koulutuksen jälkeen:
• Ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen.
• Ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä.
• Osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet.
• Ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen.
• Käytössäsi on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen.
• Osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® suorittaneet kommentoivat:
”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”
”Sain varmuutta omaan työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten Kamien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen.”

Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!

Kouluttaja
FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.

Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.

Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.

Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.

OHJELMA

Päivä 1

8.30 alkaen Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
• Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
• Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
• Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
• asiakkuuden elinkaari
• myynnin volyymi
• potentiaali
• kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
• Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
• Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit
• Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
• Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy


Päivä 2

08.30 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
• Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
• Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
• Key Account – toiminnan tavoitteet
• KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen
• Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
• Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
• Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
• Avainasiakkuuden analysointi
• Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
• Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
• Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
• Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45


Koulutuspaikka:
Kauppakamarin koulutustilat, KALEVANKATU 12, 2. KRS, 00100 HELSINKI

Ajankohta:
15-16.4.2024

Koulutus on täynnä! Seuraava toteutus 08.-09.10.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki

Hinta:
1 090 euroa
/hlö + alv 24 %.

Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:
790 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Kouluttajan muut kurssit

Samankaltaisia kursseja