fbpx
Key Account Manager (KAM) -ajokortti® (2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Key Account Manager (KAM) -ajokortti® (2 pv)

1090 euroa /hlö + alv

1090 EUR

08.-09.10.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 16 syyskuun, 2024 Sampo Korppoo

Asiakaskokemus , Asiakaspalvelu , Johtaminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • "Sain varmuutta työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten KAMien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen."

  • "Todella hyödyllinen koulutus ja kouluttajalla rautainen kokemus. Kaikki oli kohdillaan."

  • "On erikseen kehuttava kouluttajan asiantuntevuutta ja monipuolista kykyä soveltaa tietojaan ja taitojaan erilaisiin liiketoiminta-aloihin."

    Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?

    Helsingin seudun kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.


    Koulutuksen jälkeen:
    • Ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen.
    • Ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä.
    • Osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet.
    • Ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen.
    • Käytössäsi on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen.
    • Osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.


    Key Account Manager (KAM) -ajokortin® suorittaneet kommentoivat:
    ”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
    ”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
    ”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
    ”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”
    ”Sain varmuutta omaan työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten Kamien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen.”

    Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!


    Kouluttaja
    FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.

    Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.

    Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.

    Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016), Kasvua innovaatioista (2012) ja Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia (2019).


    Tarjoilut:
    Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00.
    Lounas klo 12.00-12.45

    OHJELMA

    Päivä 1

    8.30 alkaen Ilmoittautuminen ja aamupala

    09.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

    Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
    • Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
    • Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
    • Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

    Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
    • asiakkuuden elinkaari
    • myynnin volyymi
    • potentiaali
    • kannattavuus

    Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
    • Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
    • Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

    Asiakkuuden hoitomallit
    • Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
    • Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

    16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy


    Päivä 2

    08.30 Ilmoittautuminen ja aamupala

    09.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

    Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
    • Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
    • Yksittäisten Key Accountien johtaminen

    Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
    • Key Account – toiminnan tavoitteet
    • KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

    Key Account Management -prosessin syventäminen
    • Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
    • Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
    • Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

    Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
    • Avainasiakkuuden analysointi
    • Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
    • Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
    • Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
    • Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

    16.00 Tilaisuus päättyy


    Koulutuspaikka:
    Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki

    Ajankohta:
    8.-9.10.2024

    Hinta:
    1 090 euroa
    /hlö + alv 25,5 %.

    Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:
    790 euroa
    /hlö + alv 25,5 %.


    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

    Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja