Tietosuojariskien sekä tietovuotojen hallinta (2,5 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tietosuojariskien sekä tietovuotojen hallinta (2,5 h)

665 euroa /hlö + alv

12.09.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 1 elokuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

(4.5)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Selkeä, rauhallinen ja asiantunteva."

• "Sain muutaman hyvän tarkastamisen kohteen!"

• "Selkeä esittäjä ja hyviä käytännön esimerkkejä."

Aamupäivän aikana perehdytään myös tietoturvaloukkausten tutkinnan, arvioinnin ja ilmoittamisen prosesseihin. Lisäksi käydään läpi Schrems II -ratkaisun vaatimia toimenpiteitä rekisterinpitäjän toiminnassa sekä luodaan katsaus tähänastisiin sanktiotapauksiin Suomessa sekä muualla EU:ssa.

Koulutuksessa käydään läpi mm. seuraavia aiheita:
    – Tietosuojariskien arviointi ja hallinta
    – Tietosuojan vaikutustenarvioinnit: prosessit ja työkalut
    – Henkilötietojen tietoturvaloukkausten tutkinta, arviointi ja ilmoittaminen
    – Schrems II -ratkaisu: Henkilötietojen kv. siirtojen arviointi ja lisäsuojakeinot
    – Sanktiot: Katsaus viranomaisten ratkaisukäytäntöön & oppi rekisterinpitäjille

Hyödyt:
    Koulutuksessa kuulet, miten tietosuojariskejä voidaan arvioida ja hallita, ja miten tietosuojaa koskevat vaikutustenarvioinnit toimivat tässä tukena. Aamupäivän aikana perehdytään myös tietoturvaloukkausten tutkinnan, arvioinnin ja ilmoittamisen prosesseihin.

Koulutus sopii kaikille tietosuoja-asioiden parissa työskenteleville ja tietosuojavastaaville niin yrityksissä, julkisella sektorilla kuin kolmannella sektorilla.

Kouluttaja:
    Mikko Viemerö
    , Tietosuojavastaava
    SOK:n tietosuojavastaava Mikko Viemerö on työskennellyt vuosia tietosuoja- ja tietoturva-asioiden parissa ja on kokenut kouluttaja sekä koulutusmateriaalien laatija. Mikolla on kolme IAPP:n tietosuojasertifikaattia, CIPP/E, CIPM sekä CIPT. Mikko on myös vastikään valittu Vuoden Tietosuojavastaavaksi vuodelle 2022.

8.55 Yhteyden avaus

– Tietosuojariskien arviointi ja hallinta
    – Tietosuojan vaikutustenarvioinnit: prosessit ja työkalut
    – Henkilötietojen tietoturvaloukkausten tutkinta, arviointi ja ilmoittaminen
    – Sanktiot: Katsaus viranomaisten ratkaisukäytäntöön & oppi rekisterinpitäjille

11.30 Koulutus päättyy

Tauko pidetään noin klo 10.00

Etäkoulutus

12.9.2024, klo 9.00-11.30

Normaalihinta:
    /hlö + alv 25,5 %.

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:
    /hlö + alv 25,5 %.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.