Ajankohtaista julkisista hankinnoista (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Ajankohtaista julkisista hankinnoista (3 h)

450 euroa /hlö + alv

15.11.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 24 syyskuun, 2024 Sampo Korppoo

Osto- ja hankintatoimi

Onko sinulla hallussa viimeisimmät käänteet julkisten hankintojen toimintakentällä?

Hankintalakia on jälleen ehdotettu muutettavan ja hallituksen esitys hankintalain uudistamiseksi on tarkoitus antaa eduskunnalle syysistuntokaudella 2025. Oletko valmis? Mitä muutoksia on tulossa ja miten muutokset vaikuttavat hankintojen tekemiseen käytännössä?

Sidosyksikköhankintoihin on oikeuskäytännössä tehty aivan uusia linjauksia. Miten sidosyksikköhankinnoissa tulee nyt toimia välttääksesi laittomat suorahankinnat?

Päivän kolmantena teemana ovat vastuulliset julkiset hankinnat. Miten huomioit sosiaaliset-, ympäristö- ja taloudelliset näkökulmat?

Sokerina pohjalla käsittelemme myös julkisten hankintojen tuoretta oikeuskäytäntöä.

Tervetuloa päivittämään tiedot julkisten hankintojen ajankohtaisista kysymyksistä – koulutuksessa PTCS:n huippuasiantuntija vastaa mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin! Saat koulutuksesta vinkit, miten voit omassa työssäsi huomioida hankintakentän ajankohtaiset asiat.

Koulutus on suunnattu kaikille julkisten hankintojen parissa työskenteleville asiantuntijoille.

Kouluttajat:
Pilvi Takala
, OTK, asiantuntija, PTCServices Oy
Erityisosaaminen: hankintojen johtaminen ja kehittäminen, ICT-hankinnat, sopimusoikeus, in-house-asiat, yhtiöoikeus, kv-asiat.

Saila Eskola, OTK, asiantuntija, PTCServices Oy
Erityisosaaminen: sote-hankinnat, erityisalojen hankintalaki, rakennusurakat

Sisältö:

Hankintalakimuutos: tavoitteet, voimaantulo ja vaikutukset käytännössä

– Mitä muutoksilla tavoitellaan?
– Mitä hankintoja muutokset koskevat?

Mitä sidosyksikköhankinnoissa tapahtuu?

– Markkinaoikeuden viimeisimmän oikeuskäytännön vaikutukset
– Näin vältät laittomat suorahankinnat sidosyksiköiltä

Vastuullisuus: ympäristönäkökohdat, sosiaalinen ja taloudellinen vastuullisuus

– Vastuullisuuden ehdot tarjouspyynnössä
– Tarjoajien poissulkuperusteet
– Vertailuperusteet
– Sopimusehdot

Julkisten hankintojen tuoretta oikeuskäytäntöä

Tilaisuuden yhteenveto ja loppukeskustelu

Etäkoulutus

15.11.2024, klo 9:00-12:00

/hlö + alv 25,5 %.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.