Kansainvälinen arvonlisäverotus (2 h)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Kansainvälinen arvonlisäverotus (2 h)

390 euroa /hlö + alv

03.12.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 8 lokakuun, 2024 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Taloushallinto ja verotus

Kannattava liiketoiminta harvoin rajoittuu nykyään tiettyyn paikalliseen kaupankäyntiin. Sen sijaan yritykset ovat laajentaneet toimintaansa kansainvälisesti hyödyntäen uusia liiketoimintamalleja ja saatavilla olevaa teknologiaa. Asiakaskuntaa hankitaan yhä useammin myös Suomen rajojen ulkopuolelta. Kansainvälisen kaupan arvonlisäverosäännökset, erityisesti tavaroiden ja palveluiden myyntimaat sekä käännetyn verovelvollisuuden soveltamisedellytykset, muodostavat monimutkaisen ja vaikeasti hahmotettavan kokonaisuuden. Tässä koulutuksessa käsitellään kansainvälisen arvonlisäverotuksen perusperiaatteita sekä yleisimpiä haasteita.

Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on lisätä osallistujien ymmärrystä kansainvälisen arvonlisäverotuksen perusasioista ja samalla varustaa heidät käytännön työkaluilla yleisimpien kansainvälisen kaupan verotuksen haasteiden ratkaisemiseen.

Koulutus sopii taloushallinnon parissa työskenteleville, jotka kohtaavat työssään kansainvälisen arvonlisäverotuksen kysymyksiä.

Vaativuustaso
Taso 3: Kapeat ja syventävät aihealueet, jonkin verran erityiskysymyksiä.

Kouluttaja
Kouluttajana toimii veroasiantuntija Heikki Rintala, joka omaa pitkän työkokemuksen useilta eri verotuksen osa-alueilta. Heikin periaatteisiin kuuluu rento ote ja lähestyminen vaativiinkiin aiheisiin, sillä intohimo verotukseen ja innovatiivinen ote ongelmiin, saa aikaan ihmeitä myös verotuksen parissa. Tällä hetkellä Heikki toimii verokonsulttina omassa yrityksessä.

Kansainvälinen arvonlisäverotus

– Lähtökohtia aiheeseen