Affinity Photo -pikakurssi (1/2 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Affinity Photo -pikakurssi (1/2 pv)

390 euroa /hlö + alv

30.08.2024, Etäkoulutus Teamsilla , Etäkoulutus Teams 28 toukokuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

Tervetuloa Affinity Photo pikakurssille! Tämä kurssi on suunnattu kaikille, jotka käyttävät työssään kuvia tarvitsematta kuitenkaan suuresti enää säätää kuvien ominaisuuksia. Moni käyttää työssään valmiita kuvia, jotka on saatu eri lähteistä jo valmiiksi muokattuna – kuvat kuitenkin täytyy vielä mahdollisesti rajata, tehdä oikean kokoiseksi ja vielä lisätä niihin logo tai tekstiä. Jos kuulostaa juuri siltä, mitä sinun pitäisi tehdä, niin tämä on oikea kurssi. Nimestään huolimatta tällä kurssilla ei hätäillä. Sen sijaan käymme kuvan käytön keskeiset perustoiminnot huolella läpi ja olemme karsineet kurssista pois sellaiset tehtävät, jotka oletettavasti olisivat satunnaisia tai jopa tarpeettomia.

Affinity Photo on tehokas ja monipuolinen ohjelmisto, joka tarjoaa ammattitason työkalut kuvankäsittelyyn. Kurssin aikana opit hallitsemaan ohjelmiston perustoiminnot, sekä saat käytännön tietoa ja vinkkejä kuvankäsittelystä.

Affinity Photo on edullinen, mutta kilpailukykyinen vaihtoehto Adobe Photoshop -ohjelmalle.

Affinity Photo pikakurssi -kurssilla opit mm.
– ymmärtämään kuvankäsittelyn peruskäsitteet.
– ymmärtämään kuvien aineistovaatimukset eri medioihin.
– hallitsemaan tärkeimmät kuvankäsittelyn tehtävät.
– tallentamaan kuvia eri käyttötarkoituksiin, kuten verkkosivuille tai someen.

Kurssi on suunnattu kaikille töissään tai harrastuksissaan kuvia käyttäville, esimerkiksi markkinoinnin tai viestinnän ammattilaisille, jotka lisäävät kuvia verkkosivuille tai sosiaalisen median kanaville. Pikakurssi soveltuu erityisesti sinulle, jos pääasiassa käytät valmiita kuvia, eikä kuvien värejä tarvitse enää muokata.
Kurssin esitietovaatimukset

Affinity Photo pikakurssille ei vaadita aiempaa käyttökokemusta kuvankäsittelystä. Koulutus tapahtuu etäopetuksena, joten kurssilaisella tulee olla oma ohjelma asennettuna.

Kouluttaja:

Sampo Korkeila, Graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
Sampo Korkeila, graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
Sampo on kokenut graafinen suunnittelija ja monipuolinen kouluttaja. Sampo aloitti graafisella alalla vuonna 1995 ja on toiminut itsenäisenä freelance-suunnittelijana vuodesta 1998 lähtien. Kouluttajan työhön Sampo ajautui puolivahingossa vuonna 1997 ja on siitä lähtien toiminut aktiivisena ja tunnettuna kouluttajana alallaan. Asiakkaat arvostavat Sampon ihmisläheistä kouluttamista ja terävää ongelmanratkaisukykyä. Corellian lisäksi Sampo toimii tuntiopettajana Aalto yliopistossa (Visuaalisen viestinnän muotoilun koulutusohjelma).

Kuvankäsittelyn peruskäsitteet
– Pikselikuvan ominaisuudet
– Kuvaresoluutio ja sen vaatimukset.
– Kuvan mitat oikeaksi.
– Kuvien tärkeimmät tallennusmuodot.
– Mitä kuvilta vaaditaan: Somessa, webissä tai painossa?

Ohjelman oletusarvot – suositellut asetukset
– Persona -työtilat
– Tärkeimmät työkalut
– Tärkeimmät paneelit

Perustoiminnot kuvalle
– Kuvien avaaminen
– Kuvien rajaaminen
– Kuvan mittojen ja resoluution muuttaminen
– Kuvan tallentaminen tai vieminen (Export)

Värien korjaaminen ja käsittely
– Automaattinen värien korjaus
– Mustavalkoinen kuva

Kuvien yhdistely
– Tärkeimmät valintatyökalut
– Kuvan irrottaminen taustasta, eli syvääminen
– Tasojen käyttäminen
– Perustekniikoita kuvien yhdistämiseen
– Tekstin lisääminen ja asetukset
– Grafiikan lisääminen (esim logo tms.)

Harjoituksia
– Näin teet kuvan oikean kokoiseksi verkkosivuille
– Kahden tai useamman kuvan yhdistäminen
– Lisätään some-kuvaan tekstiä
– Rakennetaan näyttävä verkkobanneri

Etäosallistuminen Microsoftin Teams -järjestelmällä

30.08.2024

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.