Affinity Publisher peruskurssi (1 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Affinity Publisher peruskurssi (1 pv)

690 euroa /hlö + alv

19.09.2024, Etäkoulutus Teamsilla , Etäkoulutus Teams 1 elokuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

Kurssin aikana opit hallitsemaan ohjelmiston perustoiminnot, sekä saat käytännön tietoa ja vinkkejä erilaisten dokumenttien, esitteiden sekä julkaisujen ulkoasun taittamisesta.

Affinity Publisher peruskurssilla opit mm.
– ymmärtämään julkaisutaittamisen peruskäsitteet.
– hallitsemaan ohjelman monipuoliset suunnittelutyökalut.
– toteuttamaan huoliteltua typografiaa ja sommittelua.
– luomaan teknisesti valmista painoaineistoa.
– luomaan julkaisuja eri käyttötarkoituksiin, kuten painoon tai digiin.

Kurssi on suunnattu kaikille töissään tai harrastuksissaan julkaisuja toteuttaville, esimerkiksi markkinoinnin tai viestinnän ammattilaisille, jotka toteuttavat monipuolisia suunnittelutehtäviä painotuotteiksi tai sähköiseen jakeluun.

Kurssin esitietovaatimukset
Affinity Publisher peruskurssille ei vaadita aiempaa käyttökokemusta kuvankäsittelystä. Koulutus tapahtuu etäopetuksena, joten kurssilaisella tulee olla oma ohjelma asennettuna. Tarvittaessa voit hankkia ohjelman itsellesi valmistajan verkkosivuilta. Ohjelmasta on käytettävissä myös 30 päivän kokeiluversio. Affinity Publisher on saatavilla Mac, Windows ja iPad -versioina ja kurssi sopii näille kaikille ympäristöille.

Kouluttaja:

Sampo Korkeila, Graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
Sampo Korkeila, graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
Sampo on kokenut graafinen suunnittelija ja monipuolinen kouluttaja. Sampo aloitti graafisella alalla vuonna 1995 ja on toiminut itsenäisenä freelance-suunnittelijana vuodesta 1998 lähtien. Kouluttajan työhön Sampo ajautui puolivahingossa vuonna 1997 ja on siitä lähtien toiminut aktiivisena ja tunnettuna kouluttajana alallaan. Asiakkaat arvostavat Sampon ihmisläheistä kouluttamista ja terävää ongelmanratkaisukykyä. Corellian lisäksi Sampo toimii tuntiopettajana Aalto yliopistossa (Visuaalisen viestinnän muotoilun koulutusohjelma).

Ohjelman perushallinta
– Uuden dokumentin luominen
– Työtilojen muokkaaminen
– Persona-tilat ja StudioLink
– Väriasetusten valinta
– Tärkeimmät työkalut ja paneelit
– Sivujen lisääminen tai poistaminen
– Sivupohjien käyttäminen
– Tasojen käyttäminen
– Sivunumerointi
– Värien ja graafisten ominaisuuksien hallinta

Perustoiminnot tekstille
– Artistic Text tool vs. Frame Text tool
– Tekstikehysten käyttäminen
– Tekstin juoksuttaminen
– Tekstin muotoilu
– Tekstin tuominen (esim. Word)
– Tekstityylit
– Sisällysluettelon luominen

Kuvien käyttäminen
– Kuvien tuominen
– Koon muuttaminen ja rajaaminen
– Linkit ja niiden hallinta
– PDF ja kuvatiedostojen juoksuttaminen sivuille
– Kuvien muokkaaminen Photo Personalla
– Tekstin kierto kuville
– Efektien käyttäminen

Tiedostojen julkaiseminen
– PDF-tiedostojen luominen ja asetukset

Etäosallistuminen Microsoftin Teams -järjestelmällä

19.9.2024

/hlö + alv 25,5 %.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.