Etiikka ja vastuullisuus tekoälyn käytössä (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Etiikka ja vastuullisuus tekoälyn käytössä (2 h)

290 euroa /hlö + alv

24.10.2024, Webinaari , Webinaari 1 elokuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto , Tekoäly

Miten tekoälyjärjestelmiä käytetään vastuullisesti? Mitä seurauksia tekoälyn käytöllä on? Mitä asioita tulee ottaa huomioon, kun organisaatiossa luodaan pelisäännöt tekoälytyökalujen käytölle? Miten juristi voi auttaa asiakkaitaan tekoälypolitiikan rakentamisessa?

Tärkeä osa tekoälyjärjestelmien käyttöönottoa on perehtyä siihen, miten niitä käytetään vastuullisesti ja miten organisaatiotasolla luodaan toimivat pelisäännöt tekoälytyökalujen käytölle. Koulutuksessa käydään läpi vastuullisen tekoälyn perustaa, (data, algoritmit, tekoälyn käytön seuraukset), vastuullisen tekoälyn johtamista (periaatteista käytäntöön – millaista ohjausta ja pelisääntöjä tarvitaan) sekä tekoälyn vastuullisuuden ja AI-etiikan ajankohtaisia keskustelunaiheita.

Koulutus on neljäs osa Juristin tekoälyloikka -koulutussarjaa ja HR:n tekoälyloikka -koulutussarjaa, jonka teemme yhteistyössä LEGITin kanssa. Voit osallistua tähän yksittäiseen koulutukseen tai edullisesti koko koulutussarjaan.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mitä seurauksia tekoälyn käytöllä voi olla?
– Miten ottaa huomioon tekoälyyn liittyvät eettiset kysymykset ja mahdollistaa arvopohjainen tekoälyn johtaminen?
– Miten tekoälyjärjestelmiä käytetään vastuullisesti?
– Mitä erilaisia näkökulmia vastuullisuuteen kuuluu?
– Mitä asioita tulisi ottaa huomioon, kun organisaatiossa luodaan pelisäännöt tekoälytyökalujen käytölle?
– Millaisiin keskusteluihin ja päätöksiin vastuullisuus johtaa?
– Miten juristi voi auttaa asiakkaitaan tekoälypolitiikan rakentamisessa?

Kaikille juristeille, juridista työtä tekeville ja HR-ammattilaisille, jotka haluavat hyödyntää tekoälytyökaluja vastuullisesti.

Kouluttaja:
Netta Heikkilä
, Toimitusjohtaja, LEGIT (Legit AI Oy)
Netta on muutosjohtamiseen ja integraatioihin erikoistunut viestinnän ammattilainen ja tekoälykonsultti. Hänellä on laaja-alaista kokemusta eri alojen ammattilaisten (ml. juristien) ja johtoryhmien kouluttamisesta. Hän on erityisesti tunnettu käytännönläheisestä, ymmärrettävästä ja innostavasta koulutustyylistään.

Ohjelma julkaistaan myöhemmin.

Koulutus järjestetään etänä

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

24.10.2024, klo 13-15

/hlö + alv 25,5 %.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 25,5 % / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 25,5 % / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)