Haastavat asiakastilanteet (1 pv)
07.11.2016, Metropoli, Helsinki
07.11.2016, Metropoli, Helsinki
Opi kohtaamaan haastavat ja aggressiiviset asiakkaat oikein! Kohtaatko työssäsi vaativia, tunteita herättäviä asiakkaita tai jopa aggressiivisia asiakkaita? Osaatko luoda hyvän ja toimivan kontaktin?
Käytännön esimerkkejä sisältävässä koulutuksessa käsitellään tilanteita, joissa asiakkaan käytös poikkeaa normaaleista ja hyvistä toimintatavoista.
Päivän jälkeen kykenet jäsentämään kiukkuisuuden, vaativuuden ja röyhkeyden sisältämän viestin, ja toimimaan rakentavasti hankalassakin tilanteessa. Koulutuksessa on niin asiakasta kuin työntekijääkin kunnioittava ja elämänmyönteinen lähestymistapa.
Asiantuntijana:
Työyhteisökouluttaja, FK Pirkko Heiske, Pirkko Heiske Oy
09.00 Ilmoittautuminen ja aamupala
09.15 Seminaarin avaus
Tervetuloa Kauppakamarin Koulutuksen tilaisuuteen!
Asiantuntija Janne Kettunen, Kauppakamarin koulutus
09.20 Hyvä asiakaspalvelu ja ammatillisuus
– asiakkaan vai työntekijän tarpeet? Tavoitteena mielekäs tasapaino
– työrooli vai todellinen sitoumus? Esimerkkejä
– persoonallinen ominaislaatu ja työn vaatimukset
– esimerkkejä hankalahkoista tilanteista
10.30 Tauko
10.45 Aggressiiviset asiakkaat
– mitä kiukku ja aggressio oikein ovat?
– kaikki tunteet ovat oikeutettuja, mutta käytöstä pitää hallita
– aggressio on aina viesti; miten ymmärtää asiakas oikein?
– miten kohdata kiukkuinen asiakas? Esimerkkejä
– työntekijän omat tunteet
11.30 Tauko
11.45 Aggressiiviset asiakkaat
– aiheen käsittely jatkuu
12.30 Lounas
13.15 Rajattomat asiakkaat
– mitä on rajattomuus asiakastyössä?
– mitä tehdä, jos asiakas vaatii kohtuuttomia tai on röyhkeä?
– miten olemme perinnäisesti toimineet?
– suhtautuminen rajattomuuteen: oman rajallisuuden rakentava käyttö
– toimintatavat ja interventiot hankalissa tilanteissa
– esimerkkejä ja mahdollisuus läsnäolijoiden kokemusten pohdintaan
14.15 Kahvitauko
14.30 Vuorovaikutus ja asiakkaan kohtaaminen
– vaistonvarainen reaktio uuteen ihmiseen: kolme vaihtoehtoa
– vanhojen kokemusten ja mielikuvien vaikutus havaintoon
– miten luodaan hyvä kontakti?
– tunteet informaationa ja energiana: mitä mistäkin tunteesta voi oivaltaa?
– asiakastyö ja syyllisyydentunteet
– asiakastyö ja vuorovaikutuksen nautinto
Työyhteisökouluttaja, FK Pirkko Heiske
16.00 Tilaisuus päättyy, turvallista kotimatkaa!Koulutuspaikka:
Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki
Aika:
07.11.2016
Hinta:
Jäsenetuhinta 395 eur + alv
Normaalihinta 495 eur + alv
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.
Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.
Haastavat asiakastilanteet (1 pv)
07.11.2016, Metropoli, Helsinki