fbpx
Key Account Manager (KAM) -ajokortti (2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Key Account Manager (KAM) -ajokortti (2 pv)

1 119 euroa /hlö + alv

1 119 EUR

04.-05.06.2025, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 15 tammikuun, 2025 Sampo Korppoo

Asiakaskokemus , Asiakaspalvelu , Johtaminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti

(4.5)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • "Koulutuksen aikana esiin nousi teemoja, joiden hyödyllisyyttä/tarpeellisuutta/käyttökelpoisuutta pystyi heti arvioimaan ja peilaamaan omaan arkeen. "

  • "Sain vahvistuksen sille, mitä KAM työ on ja mitä sen pitäisi olla. Nyt osaan hyödyntää oppimaani omassa työssäni ja omassa työpaikassani."

  • "Todella hyödyllinen koulutus ja kouluttajalla rautainen kokemus. Kaikki oli kohdillaan."

    Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?

    Kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

    Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen:
    – ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
    – ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
    – osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
    – ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
    – sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
    – osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi

    Koulutuksesta sanottua
    ”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
    ”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
    ”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
    ”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”
    ”Sain varmuutta omaan työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten Kamien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen.”

    Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!

    Hyödyt
    Koulutuspäivä antaa hyvän yleiskuvan modernin asiakkuusajattelun sisällöstä ja asiakaspalvelun johtamisesta.

    Kenelle?
    Koulutus on tarkoitettu eri toimialojen asiakasvastuussa toimiville tai vastaaviin tehtäviin siirtyville henkilöille.
    Koulutus soveltuu uusia näkökulmia painottavana myös asiakaspalvelutehtävissä jo pidempään toimineille.

    Kouluttaja:
    Mikko Mäntyneva
    , FT, KTL, MCS-Management Consulting Services Oy
    FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.

    Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.

    Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.

    OHJELMA

    1. päivä

    8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

    08.50 Yhteyden avaus

    9.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

    Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
    – Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
    – Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
    – Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

    Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
    – asiakkuuden elinkaari
    – myynnin volyymi
    – potentiaali
    – kannattavuus

    Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
    – Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
    – Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

    Asiakkuuden hoitomallit
    – Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
    – Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

    15.30 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy


    2. päivä

    8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

    08.50 Yhteyden avaus

    9.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

    Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
    – Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
    – Yksittäisten Key Accountien johtaminen

    Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
    – Key Account – toiminnan tavoitteet
    – KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

    Key Account Management -prosessin syventäminen
    – Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
    – Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
    – Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

    Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
    – Avainasiakkuuden analysointi
    – Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
    – Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
    – Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
    – Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

    15.30 Koulutus päättyy

    Tarjoilut lähiosallistujille molempina päivinä:
    Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45


    Koulutuspaikka:
    Kauppakamarin tapahtuma- ja koulutuskeskus, Helsinki, Kalevankatu 12, 00100 Helsinki tai etäkoulutus

    Ajankohta:
    4.-5.6.2025, klo 8.45 – 15.30

    Normaalihinta:
    1 119 euroa
    /hlö + alv 25,5 %.

    Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:
    790 euroa
    /hlö + alv 25,5 %.

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

    Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja