Key Account Manager (KAM) -ajokortti (2 pv)
1 119 euroa /hlö + alv
04.-05.06.2025, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki
Asiakaskokemus , Asiakaspalvelu , Johtaminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti
1 119 euroa /hlö + alv
04.-05.06.2025, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki
Asiakaskokemus , Asiakaspalvelu , Johtaminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti
Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?
Kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen:
– ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
– ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
– osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
– ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
– sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
– osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi
Koulutuksesta sanottua
– ”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
– ”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
– ”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
– ”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”
– ”Sain varmuutta omaan työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten Kamien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen.”
Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!
Hyödyt
Koulutuspäivä antaa hyvän yleiskuvan modernin asiakkuusajattelun sisällöstä ja asiakaspalvelun johtamisesta.
Kenelle?
Koulutus on tarkoitettu eri toimialojen asiakasvastuussa toimiville tai vastaaviin tehtäviin siirtyville henkilöille.
Koulutus soveltuu uusia näkökulmia painottavana myös asiakaspalvelutehtävissä jo pidempään toimineille.
Kouluttaja:
Mikko Mäntyneva, FT, KTL, MCS-Management Consulting Services Oy
FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.
Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.
Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.
OHJELMA
1. päivä
8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala
08.50 Yhteyden avaus
9.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen
Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
– Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
– Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
– Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat
Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
– asiakkuuden elinkaari
– myynnin volyymi
– potentiaali
– kannattavuus
Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
– Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
– Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä
Asiakkuuden hoitomallit
– Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
– Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto
15.30 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy
2. päivä
8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala
08.50 Yhteyden avaus
9.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä
Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
– Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
– Yksittäisten Key Accountien johtaminen
Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
– Key Account – toiminnan tavoitteet
– KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat
Key Account Management -prosessin syventäminen
– Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
– Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
– Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä
Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
– Avainasiakkuuden analysointi
– Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
– Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
– Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
– Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman
15.30 Koulutus päättyy
Tarjoilut lähiosallistujille molempina päivinä:
Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45
Koulutuspaikka:
Kauppakamarin tapahtuma- ja koulutuskeskus, Helsinki, Kalevankatu 12, 00100 Helsinki tai etäkoulutus
Ajankohta:
4.-5.6.2025, klo 8.45 – 15.30
Normaalihinta:
1 119 euroa /hlö + alv 25,5 %.
Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:
790 euroa /hlö + alv 25,5 %.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.
Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.
Key Account Manager (KAM) -ajokortti (2 pv)
1 119 euroa /hlö + alv
04.-05.06.2025, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki