Key Account Manager (KAM) -ajokortti ® (2 pv)
14.-15.09.2016, Metropoli, Helsinki
14.-15.09.2016, Metropoli, Helsinki
Tiivistelmä:
Key Account Manager (KAM) ajokortti ® -koulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti? Key Account Manager (KAM) –ajokortti ® -koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujalle ajatuksia ja konkreettisia työkaluja oman organisaation avainasiakastoiminnan suunnitelmalliseen johtamiseen, kehittämiseen ja syventämiseen.
Menestys edellyttää, että yrityksissä tiedostetaan avainasiakkuuksien merkitys ja luodaan asiakkuuden hoitoa edistäviä menetelmiä pitkäjänteisesti!
Koulutuksen jälkeen:
• Ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen.
• Ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä.
• Osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet.
• Ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen.
• Saat työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen.
• Kehität asiakasprosessien hallintataitojasi.
Asiantuntija:
Filosofian tohtori, kauppatieteiden lisensiaatti Mikko Mäntyneva,
MCS-Management Consulting Services Oy
08.45 Ilmoittautuminen ja aamupala
09.00 Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen
Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
• Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
• Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
• Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat
Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
• asiakkuuden elinkaari
• myynnin volyymi
• potentiaali
• kannattavuus
Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
• Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
• Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä
Asiakkuuden hoitomallit
• Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
• Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto
16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy
15.09.2016
08.45 Aamupala
09.00 Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä
Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
• Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
• Yksittäisten Key Accountien johtaminen
Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
• Key Account – toiminnan tavoitteet
• KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat
Key Account Management -prosessin syventäminen
• Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
• Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
• Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä
Key Account Management -toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
• Avainasiakkuuden analysointi
• Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
• Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
• Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
• Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman
16.00 Tilaisuus päättyy
Tarjoilut:
Kahvit klo 08.45, 10.15 ja 14.15, lounas klo 12.00–12.45
Koulutuspaikka:
Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki
Aika:
14.-15.09.2016
Hinta:
Jäsenetuhinta 650 eur + alv
Normaalihinta 850 eur + alv
Peruutusehdot:
Koulutukseen osallistumisen voi peruuttaa kaksi viikkoa ennen tilaisuutta maksuttomasti. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta, paitsi viikkoa ennen tilaisuutta ja sen jälkeen perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Peruutukset kirjallisesti.
Key Account Manager (KAM) -ajokortti ® (2 pv)
14.-15.09.2016, Metropoli, Helsinki