Selätä alisuoriutuminen (3 h)
Huom! Sisältää juristin henkilökohtaisen sparrauksen
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Selätä alisuoriutuminen (3 h)

397 euroa /hlö + alv

01.10.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 2 syyskuun, 2024 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Työhyvinvointi, -ilmapiiri

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - ”Paljon asiaa mutta sopivissa palasissa, eikä kyllästymiseen asti märehditty yksittäisiä asioita.”

• - "Sinulla on hyvä tyyli kouluttaa. Keskusteleva, asiantunteva ja fokus pitää hyvin."

• - "Mielenkiintoinen ja hyvin johdonmukainen koulutus. Paljon uusia asioita."

Täsmäohjeet esihenkilöille!

Alisuoriutuminen on työntekijän vaikutuspiirissä olevaa aikaansaamattomuutta.

Alisuoriutuja saattaa yrittää parhaansa, mutta tulosta ei vaan synny. Muut samaa työtä tekevät pystyvät selvästi parempaan.

Selätä alisuoriutuminen -koulutuksessa käymme läpi:

• Alisuoriutumisen syitä
    • Miten sekä työntekijä että työnantaja voisivat käytännössä parantaa toimintaansa
    • Eli esihenkilöiden näkökulmasta: mitä konkreettisia mahdollisuuksia eri tilanteissa on auttaa työntekijää kohentamaan suorituksiaan
    • Mutta siltä varalta, jos suoritustaso ei edelleenkään paranisi, niin osallistujat saavat tietopaketin myös laillisista tavoista päättää työsuhde.

Hyöty osallistujalle
    Osallistuttuasi hahmotat aiempaa paremmin erilaisia kokonaisuuksia ja löydät myös merkityksellisiä yksityiskohtia oman työyhteisösi ajankohtaisista tilanteista. Koulutus sisältää runsaasti oikeustapauksia ja muita käytännön esimerkkejä.

Selätä alisuoriutuminen -koulutuksessa opit, mitä alisuoriutumisesta milloinkin saa seurata – ja kuinka rankimmat seuraukset voidaan välttää.

Selätä alisuoriutuminen jämpteillä ja laillisilla keinoilla!

Kenelle
    Koulutus on suunnattu ensisijaisesti työnantajien edustajille, kuten johtajille, esihenkilöille ja henkilöstöhallinnon asiantuntijoille. Kohderyhmään kuuluvat kaikki työyhteisöt niin yksityisellä, julkisella kuin kolmannellakin sektorilla.

Kouluttaja
    Katariina Sorvanto, juristi ja selätä alisuoriutuminen, potkut alisuoriutumisesta -kouluttaja
    Kouluttajana toimii Katariina Sorvanto KataKoski Oy:stä. Katariina on juristi ja työyhteisövalmentaja, joka on tutustunut laajasti johtamiseen ja organisaatioiden toimintaan sekä teoriassa että käytännössä – esihenkilönäkin työskennellen.

Katariina on innostava ja pidetty, pitkällä esiintymiskokemuksella toimiva kouluttaja. Koulutustehtävien lisäksi hän konsultoi asiakkaitaan työoikeudellisissa kysymyksissä.

Palautetta aiemmista koulutuksista
    – ”Hyvä ja tehokas paketti käytännön asioista. Kaikki tarpeellinen tuli esiin, joita lähdin hakemaan ja sain tukea omiin casehin lähteä toteuttamaan.”
    – ”Selkeät ohjeet ja pelisäännöt alisuoritumistilanteiden hoitamiseen. Hyviä esimerkkejä. Mielenkiintoisesti esitetty.”
    – ”Hyvä esitys ja materiaali, palaan materiaaliin varmasti vielä.”
    – ”On hyvä tietää, mitä tarkoittaa lainsäädännölliset vastuut silloin, kun asiat eivät suju sovitun tai odotusten mukaisesti. Näistä asioista ei kokemukseni mukaan liikaa työyhteisöissä puhuta – etenkään henkilöstön kanssa.”
    – ”Internet ja oppaat ovat täynnä tietoa, mutta niitä ei koskaan käytä, ennen kuin tulee akuutti tarve. Koulutuksen yhteydessä asioita pysähtyy miettimään ilman sitä konkreettista akuuttia tilannetta ja oman työyhteisön mahdollisia skenaarioita jäsentelee mielessään jo valmiiksi ja näin tosi paikan tullen tilanteeseen pääsee nopeammin ja sujuvammin käsiksi.”

Katso myös tämä koulutus: Työnantajan työkalut, kun työntekijän työkyky alenee (3 h) 09.10.2024 Etäkoulutus

Johdanto
    – Alisuoriutumisen konkreettinen määrittely
    – Tasapuolisuus ja tapauskohtainen harkinta
    – Sairauspoissaolojen vaikutus, jos alisuoriutujalla on niitä paljon

Työnantajan ja työntekijän oikeudet ja velvollisuudet
    – Mitä työntekijältä saa vaatia?
    – Entä työnantajalta?
    – Mikä on kenenkin vastuulla työpaikalla? Miksi?

Pehmeät keinot
    – Miten alisuoriutumista voi pyrkiä ennaltaehkäisemään?
    – Tuki varhaisesta välittämisestä ja lempeistä keskustelunavauksista alkaen
    – Kuinka toimia, jos tilanteeseen ei ole aiemmin puututtu?

Jos tarvitaan kovempia keinoja?
    – Varoitus ja mahdollisuus sen jälkeen parantaa suorituksia
    – Laillisen irtisanomisen kulmakivet
    – Muut mahdollisuudet päättää työsuhde

Työpaja: käytännön tapausesimerkkejä ja niiden ratkaisemista

Aikaa kysymyksille ja keskustelulle

Bonuksena kysymysklinikka!
    Hintaan sisältyvänä bonuksena voit varata Katariinalta henkilökohtaisen kahdenkeskisen keskustelun viimeistään kahden viikon kuluttua valmennuksesta. Keskustelu kestää noin 15 minuuttia ja tapahtuu puhelimitse tai muulla sopivalla etäyhteydellä. Saat näin mahdollisuuden käsitellä sellaisiakin asioita, joita et ehkä avoimessa valmennuksessa halua tuoda esille.

Ohjeet kysymysklinikasta saat sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.

Valmennuspaikka:
    Tämä etäkoulutus toteutetaan Zoomilla. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana.

Tiistaina 1.10.2024 klo 9.00–12.00

Osallistumismaksu:
    / hlö (+ alv). Hintaan sisältyy sähköinen koulutusmateriaali.

Ryhmäetuhinnat:
    samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 457 euroa / hlö (+ alv),
    kolme tai useampia osallistujia: 397 euroa / hlö (+ alv).

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Myös tiimi- sekä yritys- ja organisaatiokohtaisena, pyydä tarjous!

Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutuksen alkua, veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Mikäli poisjäännistä ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.