Suuri Palkkapäivä (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Suuri Palkkapäivä (1 pv)

786 euroa /hlö + alv

18.09.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 1 elokuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Aina yhtä selkeäsanaiset luennoitsijat, saa itselle vieraankin asian hyvin selkeästi esille."

• "Materiaalit erinomaisia, voi sieltä aina tarkistaa, kun sattuu kohdalle ko. tapauksia."

• "Hyviä esimerkkejä oikeista oikeustapauksista, jotka selventävät muutoin kompleksisia aiheita."

Suuri Palkkapäivä antaa sinulle kattavan katsauksen palkanlaskentaan liittyvistä keskeisistä aiheista. Päivän aikana käydään läpi hiljattain voimaan tullutta, voimaan tulevaa ja ajankohtaista työlainsäädäntöä sekä verotusta.

Asiantuntijoina johtava juristi Kirsi Parnila Helsingin seudun kauppakamarista ja johtava asiantuntija Sari Wulff Verohallinnosta.

Kouluttajat:
    Kirsi Parnila
    , Johtava juristi, Helsingin Kamari Oy
    Kirsi Parnila toimii Helsingin seudun kauppakamarin työoikeudellisesta neuvonnasta vastaavana johtavana juristina. Hänellä on 20 vuoden kokemus työsuhdeasioiden hoitamisesta. Kauppakamareiden valtakunnallinen koulutuspooli valitsi yksimielisesti Kirsin vuoden 2013 kouluttajaksi. Hänen asiantuntemuksensa työlainsäädännön kysymyksissä on kiistatonta. Kirsin energinen esiintyminen ja kyky kertoa asiat selkeästi ja ymmärrettävästi saavat osallistujilta loistavat arvosanat koulutuksesta toiseen.

Myös kirjallista tuotantoa on kertynyt runsaasti. Viimeksi julkaistut teokset ovat Työsopimuslaki käytännönläheisesti, Työsuhde tutuksi – esimiehen selviytymisopas, Yhteistoimintalaki käytännönläheisesti, Työsuhde käytännönläheisesti ja Työpaikan poissaolot käytännönläheisesti. Lisäksi Parnila on yksi KauppakamariTiedon Palkanlaskenta- ja Työsuhde-teoksen kirjoittajista.

Sari Wulff, Ylitarkastaja, Verohallinto
    Sari Wulffilla on noin kahdenkymmenen vuoden kokemus verotuksesta, mukaan lukien verolakien säätäminen valtiovarainministeriössä. Hänellä on myös vuosien kokemusta tuomioistuintyöskentelystä. Sari Wulff on mukana erilaisissa Verohallinnon hankkeissa, esimerkiksi rakentamisilmoitukset ja Tulorekisteri.

Sari Wulff on erittäin pidetty kouluttaja. Tästä kertoo parhaiten se, että hänet on valittu kahden eri koulutusyhteisön (Kauppakamarit ja Kiinko) puolesta Vuoden kouluttajaksi.

8.50 Etäyhteyden avaaminen

9.00 Tulevaa työlainsäädäntö

Tuoretta oikeuskäytäntöä ja työneuvoston lausuntoja
    – Mm. loman ansaintaan ja sijoitteluun liittyviä kysymyksiä

Tulospalkkiot
    – Tulospalkkiot vuosilomapalkassa
    – Palkkion kertyminen perhevapaan ajalta

Työsuhteen ehtojen muuttaminen
    – Muuttamismenettely
    – Vakiintuminen
    – Palkan alentaminen
    – Luontoisetujen muuttaminen rahakorvaukseksi

Sairausajan palkka eri tilanteissa
    – Sairausajan palkanmaksun yleiset edellytykset
    – Osasairauspäivärahatilanteet
    – Erilaiset lääkärintarkastukset ja palkanmaksu
    – Peräkkäiset sairauspoissaolot

Usein kysyttyjä kysymyksiä

12.00 Lounastauko

12.30 Ajankohtaiset asiat ennakkoperinnästä ja tulorekisteristä
    – päivitetyt ohjeet matkakustannuksista ja henkilökuntaeduista
    – työnantajan maksamat oikeudenkäyntikulut ja muut seuraamukset
    – muuttuva lainsäädäntö tulorekisterin tietojen oikaisemisesta
    – poissaolotietojen ilmoittaminen tulorekisteriin

Top 5 – Usein kysytyt kysymykset, mm
    – työnantajan tarjoama ateria varsinaisella työntekemispaikalla, milloin muodostuu etu?
    – etätyöntekijälle maksetut korvaukset?

15.30 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus

18.9.2024, klo 9.00-16.00

Normaalihinta:
    /hlö + alv 25,5 %.

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:
    /hlö + alv 25,5 %.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.