Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2 pv)
1 390 euroa /hlö + alv
03.-04.12.2024, Life Science center, Espoo
1 390 euroa /hlö + alv
03.-04.12.2024, Life Science center, Espoo
Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.
Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suunniteltu kaikille tuotepäälliköille toimialasta riippumatta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.
Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.
Hyödyt osallistujalle
– Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
– Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
– Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
– Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
– Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
– Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa
Kenelle?
Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.
Kouluttaja
KTT Jari Salminen tarjoaa pitkään kokemukseen perustuvaa käytännönläheistä, tutkimustietoon pohjautuvaa valmennusosaamista johtamistyöstä ja monista organisaation toimintaan liittyvistä haasteista, joihin yrittäjänä ja esihenkilönä törmää tuon tuosta. Jari on väitellyt muutoksen johtamisesta ja kirjoittanut johtamisesta yhteensä 18 kirjaa ja lukuisia artikkeleita.
– Jos tarvitsette apua esihenkilöidenne valmentamiseen, hankalien johtamistilanteiden käsittelyyn, asiantuntijapalveluiden arvomyyntiin tai muihin käytännön johtamistyöhön liittyviin valmennustarpeisiinne, Jari on suurella todennäköisyydellä oikea henkilö avuksenne.
Erityisosaamisalueet:
– Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta
– Johtaminen ja esihenkilötyö
– Asiantuntijamyynti
– Johtamisviestintä
– Yritystalous
– Tiimityö
– Tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta
– Muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat
OHJELMA
Päivä 1
08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00 Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin
09:30 Tuotepäällikön rooli asiakastyössä
– Asiantuntijuus ja myyntityö
– Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
– Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia
10:30 Tauko
10:45 Asiakkaan maailma
– Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
– Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
– Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
– Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena
12:00 Lounas
13:00 Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta
– Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
– Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
– Asiakaspalautteen hyödyntäminen
– Kilpailija-analyysin työkaluja
– Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
14:30 Tauko
14:45 Oman asiakastyön pohdintaa
– Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
– Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
– Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
– Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
– Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen
15:30 Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista
16:00 Päivä päättyy
Päivä 2
08:30 Aamupala
09:00 Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet
– Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
– Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
– Oman ”hissipuheen” hiominen
– Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
– Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
– Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
– Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen
10:30 Tauko
10:45 Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle
– Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
– Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
– Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
– Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
– Hinnan myyminen
– Kaupan klousaus
– Jälkimarkkinointi
12:00 Lounas
13:00 Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö
– Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
– Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
– Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
– Puhelinviestinnässä huomioitavaa
– Mitä ja miten viestit sähköpostilla?
14:30 Omien asiakastaitojen kehittäminen
– Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
– Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
– Omat voimavarat ja kuormitustekijät
– Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
– CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
– Seuraava askel?
15:00 Päivän yhteenveto
15:30 Koulutus päättyy
Koulutuspaikka:
Life Science Center, Keilaranta 10-18, 02150 Espoo.
Ajankohta:
ti-ke 3.-4.12.2024
Hinta:
1 390 euroa /hlö + alv 25,5 %.
– Hintaan sisältyy koulutusmateriaali sekä lounas- ja kahvitarjoilut koulutuspäivinä.
Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.
Kysy ryhmäetuhintaa:
info@kurssitnyt.fi
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2 pv)
1 390 euroa /hlö + alv
03.-04.12.2024, Life Science center, Espoo