Varmista tekoälypalveluiden turvallinen käyttö yrityksessä (3 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Varmista tekoälypalveluiden turvallinen käyttö yrityksessä (3 h)

650 euroa /hlö + alv

26.09.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 21 elokuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto , Tekoäly

Tekoälypalveluiden käyttö on lisääntynyt merkittävästi monissa yrityksissä viime aikoina. Uusia sovelluksia tulee koko ajan lisää ja niitä voidaan hyödyntää monissa eri tehtävissä. Erilaisten sovellusten käytön yleistyessä on yrityksissä syytä kiinnittää huomiota myös riskeihin, mitä eri palveluiden käyttöönottoon ja käyttöön voi liittyä.

Lainsäädännön näkökulmasta tekoälypalveluiden käyttöön voi liittyä tietosuojaan, tekijänoikeuksiin, työoikeuteen sekä myös kuluttajansuojasäädäntöön liittyviä riskejä. Sen takia onkin tärkeää osata tunnistaa ja hallita näitä riskejä, jotta välttyy ikäviltä yllätyksiltä.

Hyödyt:
Koulutuksen jälkeen tiedät, mihin yrityksen kannattaa kiinnittää huomiota uusien tekoälypalveluiden käyttöönotossa ja käytössä, jotta mahdolliset lainsäädännölliset riskit osataan minimoida. Koulutuksessa keskitytään sekä yksittäisen käyttäjän aiheuttamiin riskeihin että yrityksessä laajempaan käyttöön tulevien tekoälypalveluiden valintaan ja käyttöön liittyviin riskeihin.

Koulutus soveltuu toimialasta riippumatta kaikille yrityksille ja organisaatioille, jotka hyödyntävät tai ovat ottamassa käyttöön tekoälypalveluita.

Kouluttajat:
Herkko Hietanen
, Toimitusjohtaja, Turre Legal Oy
Herkko Hietanen on juristi, joka on avustanut 20 vuoden ajan teknologiayrityksiä vaativissa toimeksiannoissa. Hänen väitöskirjansa koski avoimia tekijänoikeuslisenssejä ja sisällön uudelleenkäyttöä tietoverkoissa. Herkko on myös ohjelmistotuotannon ja liiketoiminnan DI. Akateemisen uransa aikana hän työskenteli muun muassa tietotekniikan tutkimuslaitos HIITissä, Harvardin Berkman-keskuksessa sekä MIT:n CSAIL-tietotekniikka- ja tekoälylaboratoriossa. Sittemmin hän on työskennellyt inhouse-juristina teknologiayrityksessä sekä osakkaana pienessä teknologiaoikeuteen erikoistuneessa lakiasiaintoimistossa. Herkon asiakkaina ovat olleet sekä suuret tekoälymalleja kehittävät yritykset että yritykset, jotka rakentavat mallien päälle palveluita. Herkko on avustanut tekoälyä käyttöönottavia yrityksiä arvioimaan lukuisia tekoälypalveluita, hallitsemaan niiden oikeudellisia riskejä sekä laatimaan ohjeistuksia ja sopimusehtoja tekoälypalveluiden käytölle.

Hanne Hirvonen, Vanhempi juristi, Turre Legal Oy
Hanne Hirvonen on Turre Legalin vanhempi juristi, varatuomari sekä väitöskirjatutkija. Hannella on vuosien kokemus erilaisista juristin tehtävistä sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. Hanne on perehtynyt työssään syvällisesti moniin teknologiaan ja digitalisaatioon liittyviin oikeudellisiin kysymyksiin.

8.50 Yhteyden avaus

9.00 Tekoälysovellusten käyttö lainsäädännön näkökulmasta
– Tietosuoja ja henkilötietojen käsittely
– Tekijänoikeuskysymykset
– Työoikeudellinen näkökulma
– Kuluttajansuoja yrityksen palveluiden avautuessa kuluttajille

IT-vakuutukset ja sopimukset järjestelmätoimittajien kanssa riskienhallintakeinona

12.00 Koulutus päättyy

Etäkoulutus

26.9.2024, klo 9.00-12.00

Normaalihinta:
/hlö + alv 25,5 %.

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:
/hlö + alv 25,5 %.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.